<“table border=”10> درخواست سردار فضلی برای بازدید کاروان‌های راهیان نور از نمایشگاه خاکریز :: پلاک 8

پلاک 8

گروه فرهنگی تبلیغاتی طراحان پلاک 8

پلاک 8

گروه فرهنگی تبلیغاتی طراحان پلاک 8

 فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در مراسم آیین افتتاح از نمایشگاه خاکریز گفت: تمام کاروان‌های راهیان نور باید از این نمایشگاه پرمعنا بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار راهیان نور اعزامی به خرم شهر، آیین افتتاح نمایشگاه تصویری تجسمی خاکریز عصر (پنج شنبه) با حضور مسئولان سپاه‌های استانی، سردار علی فضلی «فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج»، سردار یعقوب سلیمانی «رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج و جانشین قرارگاه راهیان نور»، سردار علی رضا تنگسیری «جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه»، سردار شاهوارپور «فرمانده سپاه خوزستان» و مسئولان ستاد راهیان نور مازندران در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر، برگزار شد.

 

این نمایشگاه که به منظور کیفی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی ستاد راهیان نور استان مازندران و رشد بصیرتی زائران راهیان نور مازندران در اردوگاه شهدای مازندران توسط عده‌ای از بسیجیان این استان تحت قالب «گروه طراحان پلاک هشت» برپا شد، بازتابی کشور داشت که سردار فضلی وقتی محتوای این نمایشگاه را نظاره کردند، از همه مسئولان راهیان نور سپاه‌های استانی حاضر در این جلسه خواستند که کاروان‌های‌شان را برای بازدید از این نمایشگاه به اردوگاه شهدای مازندران هدایت کنند.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در این مراسم بیان داشت: اگر ما می‌دانستیم چنین نمایشگاهی قرار است از سوی مسئولان ستاد راهیان نور مازندران برپا شود، آن را به یکی از یادمان‌ها انتقال می‌دادیم.

سردار فضلی ضمن تشکر از سپاه کربلای مازندران به خاطر میزبانی و تمهیدات فراهم شده برای زائرین سرزمین نور، ابراز داشت: راهیان نور، بزرگ ترین رخداد فرهنگی کشور است که همه ی ما باید با تمام توان برای ترویج این فرهنگ متعالی و افکار بلند امام راحل، جهت خنثی سازی نقشه های شوم دشمن، تلاش کنیم. لذا از همه استان ها می خواهم که نسبت به اعزام هموطنان عزیز به کربلای ایران اهتمام ویژه ای را به عمل آورند.

 

همچنین سردار سلیمانی بر کیفی بخشی اجرای برنامه های فرهنگی و بهره برداری هر چه بیشتر زائران محترم تأکید داشت و اذعان کرد: ما در سال جاری برای اولین بار جشنواره ره آورد سرزمین نور را در 10 شب و به سرگروهی 10 استان در اردوگاه مرکزی راهیان نور «شهید باکری»، هر شب به مدت 3ساعت به صورت مستقیم از شبکه 4 و یک ساعت از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد؛ ضمن این که کل برنامه بار دیگر، فردای آن روز در شبکه های 1، 2، 3 و 4 به صورت کامل، بازپخش خواهد شد. این برنامه با همت سازمان بسیج رسانه شکل گرفته که استان باید از توانمندی های شان در این جشنواره استفاده کنند.

سلیمانی ادامه داد: از دیگر اقدامات برای غنابخشی فرهنگی در راهیان نور، برپایی رزمایش در اردوگاه شهید باکری خرم شهر است که از همه استان ها خواستاریم که طوری برنامه ریزی کنند تا زائرین محترم از این رزمایش بهره کافی را ببرند.

سردار علی رضا تنگسیری «جانشین نیروی دریایی سپاه و مسئول راهیان دریایی بسیج» نیز اظهار داشت: راه اندازی راهیان نور دریایی، یکی دیگر از جلوه های زیبای دفاع مقدس است که جهت آشنایی و اشاعه دلاورمردی های دریادلان جمهوری اسلامی ایران اعم از یگان های مختلف، برای پاسداشت مقام شامخ این شهیدان در دستور کار قرار دارد.

 

سرهنگ سیدقاسم هاشمی «رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران» در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به حضور همه مهمانان محترم، بیان داشت: سپاه کربلای مازندران، تمهیدات گسترده ای را برای ارئه خدمات ویژه، به زائرین مازندرانی فراهم کرده تا به لطف خدا، زائرین عزیز بتوانند با دستی پر، از این سفر معنوی برگردند.

سرهنگ هاشمی همچنین عنوان کرد: اردوگاه شهدای مازندران که یکی از زیرمجموعه های بزرگ اردوگاه مرکزی شهید باکری است، آماده پذیرایی از همه خانواده های مازندرانی که سفر نوروزی خود را سفر به کربلای ایران برگزیده اند و با اتومبیل شخصی به سوی سرزمین های نور شتافته اند، پذیرای آنها خواهد بود.

سرهنگ هاشمی از احیای یادمان هفت تپه توسط خادمان لشکر عملیاتی 25 کربلا خبر داد و افزود: این پادگان و مقر ماندگار دفاع مقدس که آمادگاه و همچنین مشهد 23 شهید لشکر خط شکن 25 کربلا بوده است، آماده حضور زئران مازندرانی خواهد بود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران، از زحمات بی شائبه سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی «فرمانده سپاه کربلای مازندران» و همچنین سردار حمیدرضا رستمیان «فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا» در امر احیای این یادمان تشکر و قدردانی کرد.

 

یکی از برنامه‌های جالبی که در مراسم افتتاحیه اجرا شد، دعوت سردار فضلی از پیرمرد باصفای جبهه‌ها، حاج جوشن «سقای لشکر 25 کربلا» برای افتتاح نمایشگاه بود که حاج جوشن همانند دوران دفاع مقدس شروع به شعرخوانی کردند و کمی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا گفتند و نمایشگاه توسط ایشان افتتاح شد.

 

سردار فضلی از شایستگی ها و توانمندی ها سپاه و بسیج مازندران و مدیر نمایشگاه «مقداد علی پور» که خود فرزند یکی از جانبازان شهید شیمیایی است، گفت و ادامه داد: از همه عزیزانی که چنین نمایشگاهی را در اینجا برپا کردند تقدیر می کنیم. و همچنین یاد و خاطره ی 22هزار شهید شمال کشور که بیشتر آنها به نوعی با لشکر 25 کربلا گره خورده بودند را گرامی می داریم؛ مردم مازندران در طول انقلاب ثابت کردند که در تمامی عرصه ها و صحنه ها حضور فعال داشته و نقش انقلابی شان را به درستی به اثبات رساندند؛ امیدواریم که در راهیان نور هم شاهد حضور پرشور هموطنان عزیز مازندرانی باشیم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در پایان از همه مسئولین راهیان نور سپاه های استانی درخواست کردند تا فضا را به گونه ای مهیا کنند که زائرین سایر استان ها هم به بازدید از این نمایشگاه بیایند زیرا که این نمایشگاه بسیار پر معناست و همه زائرین باید از این موهبت، بهرمند شوند.

 

سرهنگ هاشمی نیز در این ادامه گفت: ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران، هزینه ای  بالغ بر 20 میلیون تومان برای برپایی این نمایشگاه متقبل کرده است.

 

موضوعات شکل‌گیری نمایشگاه خاکریز در حوزه‌های مختلف، در 34 غرفه، با محوریت حوزه دفاع مقدس و با موضوعاتی همچون مهدویت و انتظار، بیداری اسلامی و حجاب برپا شده، همچنین تالار عکسی با 17 موضوع مربوط به دفاع مقدس در مورد حضور اقشار مختلف در جبهه و نقش مردم سرافراز مازندران نیز در این نمایشگاه ایجاد شده است.

بخشی از نمایشگاه مربوط به پازل خانواده است که از غرفه‌های جنبی به شمار می‌آید، این بخش مشتمل بر پازل بهم ریخته تصاویر شهدا و رزمندگان غواص لشکر همیشه پیروز 25 کربلا است که توسط زائران مرتب می‌شود. همچنین بخش کودک، یکی از قسمت‌های جالب این نمایشگاه است که با ساخت آدمک‌های «اوباما و نتنیاهو» و پرتاب توپ از سوی کودکان به دهان آنها، روحیه انزجار و استکبارستیزی را در کودکان و نوجوانان را تقویت می‌کند.

یکی دیگر از قسمت‌های جنبی این نمایشگاه، بخش داستانک است که در لابه‌لای غرفه‌ها، بنرهای آویز زیبای داستانک‌های دفاع مقدس به چشم می‌خورد که از بهترین و تأثیرگذارترین داستان‌های کوتاه استفاده شده است.

یکی از آثار فاخر نمایشگاه خاکریز این‌گونه است که  در یکی از بخش‌های نمایشگاه، ردپای پوتین شهدا بر خاک را می‌بینیم که از میان آن گل‌های لاله روییده و در ادامه بولدزرهای تفکرات غربی، استکباری و اسلام‌ستیزی را مشاهده می‌کنیم که با هجمه‌های عظیم ضد فرهنگ اسلامی، برای از بین بردن رد پای شهدا در پی نابودی این مسیر پرارزش هستند.

  • گروه طراحان پلاک هشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی